Visualitzacions de pàgina l'últim mes

dimarts, de març 03, 2020

3A AVALUACIÓ



Aquestes activitats hauran d'estar fetes el dia 13 de març. (REVISIÓ)

1R BLOC D'ACTIVITATS SETMANES DEL 2 AL 13 DE MARÇ



1. Activitat: Revisa't les faltes de l'examen i comprova les respostes correctes amb el solucionari de la prova. 


Solucionari de la prova de la 2a avaluació 


2. Activitat: practica ortografia.

REVISA LES NORMES 

2.1 Poseu accent o dièresi als mots de les frases següents que ho necessiten.

a.Entre olimpiada i olimpiada ha de transcorrer un periode de quatre anys.  
b.Tocava tan be l'oboe que va emocionar el public.  
c.Aquell vell es caracteritzava pel seu esperit avar.  
d.A Pere l'amoina encara la traicio dels seus veins.  
e.Josep no obeia mai el metge: no va deixar de fumar i ara pateix una pneumonia. 
f.Llucia ha somiat que viatjava a Itaca a bord d'una nau viking.  
g.Al poema “Rails i mes rails”, Salvat Papasseit narra la marxa de l'amant a traves d'un laberint de rails.  
h.El linier no va assenyalar un clar fora de joc. 
i.Els mots ‘salconduit’ i ‘sobreseiment’ pertanyen al lexic juridic.
j.Lluisa i Raul fruien d'aquell paisatge ple de tulipes.  
k.Dibuixaren un cercol sobre l'arena de la platja de Denia. 
l.El balanceig de la gondola li regirà l'estomac. 
m.Els ibers habitaven l'antiga regio d'Iberia; els ligurs habiten la Liguria.  
n.El pivot de l'equip de basquetbol pateix un torticoli, per aixo no podra jugar aquest mati o.No begues aigua de l'aixeta: te massa fluor.  
p.El cautxu s'extrau del latex d'algunes plantes.  
q.En la mitologia grega el ciclop era un gegant amb un sol ull al mig del front. 
r.Ja fa dos dies que el conclave acaba amb fum blanc.  
s.El joquei va caure del cavall, pero va resultar il·les. 
t.Els etiops viuen a Etiopia.

Font: UPV 

CLAU

a.Entre olimpíada i olimpíada ha de transcórrer un període de quatre anys. b.Tocava tan bé l'oboé que va emocionar el públic.  
c.Aquell vell es caracteritzava pel seu esperit avar.  
d.A Pere l'amoïna encara la traïció dels seus veïns.  
e.Josep no obeïa mai el metge: no va deixar de fumar i ara pateix una pneumònia. f.Llúcia ha somiat que viatjava a Ítaca a bord d'una nau víking. 
g.Al poema “Rails i més rails”, Salvat Papasseit narra la marxa de l'amant a través d'un laberint de rails.  
h.El linier no va assenyalar un clar fora de joc. 
i.Els mots ‘salconduit’ i ‘sobreseïment’ pertanyen al lèxic jurídic. 
j.Lluïsa i Raül fruïen d'aquell paisatge ple de tulipes.  
k.Dibuixaren un cércol sobre l'arena de la platja de Dénia. 
l.El balanceig de la góndola li regirà l'estómac.  
m.Els ibers habitaven l'antiga regió d'Ibèria; els lígurs habiten la Ligúria. 
n.El pivot de l'equip de basquetbol pateix un torticoli, per això no podrà jugar aquest matí.o.No begues aigua de l'aixeta: té massa fluor.  
p.El cautxú s'extrau del làtex d'algunes plantes.  
q.En la mitologia grega el ciclop era un gegant amb un sol ull al mig del front. r.Ja fa dos dies que el conclave acabà amb fum blanc.  
s.El joquei va caure del cavall, però va resultar il·lés. 
t.Els etíops viuen a Etiòpia

2.2 Poseu dièresi, si cal, en les següents paraules, tenint en compte la regla general: 


Ucraina Saul aiguen paisos homogeneitat veinatge continuitat obliques reull linòleum agraits suissos Màrius reunió diurn heroina autointoxicar suicidi pòdium altruisme aqueducte coincidència atribuir linguista aillada substituida obliquitat raim pasques coissor 

CLAU: 

Ucraïna Saül aigüen països homogeneïtat veïnatge continuïtat obliqües reüll linòleum agraïts suïssos Màrius reunió diürn heroïna autointoxicar suïcidi pòdium altruisme aqüeducte coincidència atribuir lingüista aïllada substituïda obliqüitat raïm pasqües coïssor 

2.3 Accentueu o poseu dièresi, segons que calga, en les següents formes verbals: 

produiriem posseint agraida seduiu agraint conduiria succeits obeien seduiriem beneires traduiu destrieu deduia agrairieu reduit beneira succeiria produiem traia maleien lluit deduiem maleien reduiriem  

CLAU: 


produiríem posseint agraïda seduïu agraint conduiria succeïts obeïen seduiríem beneïres traduïu destrieu deduïa agrairíeu reduït beneïra succeiria produíem traïa maleïen lluït deduíem maleïen reduiríem  

2.4 Apostrofació. Col·loqueu l’article davant dels mots següents: 

 ____herba ____ena ____hulla ____hipoteca ____indústria ____hoquei ____iode ____esmòquing ____urna ____Índia ____himne ____11 ____infermeria ____illa ____universitat ____única ____hipertensió ____hiena ____iogurt ____XI ____iaio ____
  
Clau

l’herba la ena l’hulla la hipoteca la indústria l’hoquei el iode l’esmòquing l’urna l’Índia l’himne l’11 la infermeria l’illa la universitat l’única la hipertensió la hiena el iogurt l’XI el iaio la i

2.5 Torneu a escriure els grups següents en singular:  

les ungles els ianquis les importàncies els hospitals les úlceres les innovacions els humoristes les intencions els iugoslaus les universitats les economies les esperances les ideologies les immoralitats les hienes els iogurts les intrigues les emes les hipoteques els insults 

clau: 

l’ungla el ianqui la importància l’hospital l’úlcera la innovació l’humorista la intenció el iugoslau la universitat l’economia l’esperança la ideologia la immoralitat la hiena el iogurt la intriga la ema la hipoteca l’insult  
 
2.6 Escriviu “el”, “la” o “l’”, segons que convinga, en els espais buits de les frases següents:  

a. Has presentat ____instància al porter? 
b. Aquest estiu aniré a ____illa de Formentera. 
c. Qui ha vist ____impermeable de Pere? d. T’espere davant de ____universitat a ____una. e. ____Immaculada i ____Isidre van a ____Índia, aquest estiu.  
f. No hi ha res a dir ni de ____una ni de ____altra: totes dues compleixen.  
g. ____humitat de la comarca li feia mal als ossos.  
h. Quan ____infermera es va acostar amb ____injecció, el xiquet es va escapar corrents.  
i. ____Ajuntament hauria d’arreglar ____il·luminació d’aquest carrer. 
j. Em volia convéncer de ____ utilitat del seu invent.  

clau: 
a. Has presentat lainstància al porter? b. Aquest estiu aniré a l’illa de Formentera. c. Qui ha vist l’impermeable de Pere? d. T’espere davant de la universitat a la una. e. La Immaculada i l’Isidre van a l’Índia, aquest estiu. f. No hi ha res a dir ni de l’una ni de l’altra: totes dues compleixen.

3. Activitat text: Comentari literari del text de Quim Monzó donat a classe el dia 3 de març. 

4. Activitat 4: Quines tendències poètiques conviuen amb la poesia d'Estellés? (80 paraules)  

LA POESIA DE POSTGUERRA TENDÈNCIES